11 клас

Вибірковий модуль

"Інформаційна безпека"

Тема 1. Основи безпеки інформаційних технологій 

Тема 1.4 Технічні й програмні засоби добування інформації. Презентація
Виконай та перевір себе:
Основні джерела загроз безпеки - https://learningapps.org/view7076420

Тема 2. Забезпечення безпеки інформаційних технологій

Тема 2.1 Види заходів протидії загрозам безпеки. Правові основи забезпечення безпеки інформаційних технологій. Презентація
Виконай та перевір себе:
Організаційні принципи - https://learningapps.org/view3944154 

Тема 2.2 Основні захисні механізми, що реалізуються в рамках різних заходів і засобів захистуПрезентація
Виконай та перевір себе:
Інтерактивна вправа Особиста та публічна інформація https://learningapps.org/2613055
Інтерактивна вправа Проблеми інформаційної безпеки https://learningapps.org/view5531816

Тема 2.3 Ідентифікаця та аутентифікація користувачівПрезентація
Інформація для ознайомлення:
Пароль грає роль - https://cyberukraine.in.ua/


Тема 2.4 Криптографічні методи захисту інформаціїПрезентація
Перегляньте відео:
Тема 2.5 Виявлення атак. Захист периметра комп'ютерних мереж.  Презентація

Тема 2.6 Міжнародні стандарти інформаційної безпеки.  Презентація


Тема 3. Забезпечення безпеки в комп'ютерних системах і мережах

Тема 3.1 Проблеми забезпечення безпеки в комп'ютерних системах і мережах. Презентація

Тема 3.2 Призначення, можливості й основні захисні механізми міжмережевих екранів (брандмауерів). Презентація

Тема 3.3 Cистема аналізу вмісту поштового і веб-трафіку. Віртуальні приватні мережі (VPN). Презентація

Тема 3.4 Антивірусні засоби захисту. Презентація

Тема 3.5 Безпечне зберігання даних. Резервне копіювання та відновлення даних. Презентація

Тема 1. Моделювання. Основи алгоритмізації.

Лабораторна робота № 1.
Тема: Побудова інформаційної моделі.
Мета: навчитися створювати і будувати інформаційні та математичні моделі заданих об’єктів.
Інструктаж з БЖ.
Тестування:
Хід роботи:

Завдання 1. Модель кімнати
1. Створіть інформаційну модель однієї з кімнат (вітальня, спальня, кабінет, дитяча тощо) вашої квартири (будинку)  з метою обклеювання її шпалерами. Для цього попередньо визначте розміри потрібних об’єктів цієї кімнати.
До об’єктів кімнати належать:                      __________________
     __________________
     __________________

Розміри об’єктів, потрібні для обрахунків:
Довжина _______________________________________________________
Ширина ________________________________________________________
Кількість _______________________________________________________


Висота __________ (визначається за укосом)
Ширина _________ (визначається за підвіконням)
Кількість __________________________________


2. Подайте створену інформаційну модель кімнати в таких видах: словесному (письмовий опис), графічному (рисунок креслення) і структурному (таблиця), кожний на окремій сторінці текстового документа, який збережіть у своїй папці у файлі з іменем Лабораторна робота 1.docx.
Орієнтовний вигляд таблиці
Об’єкт
Кількість
Параметри
Висота h, м
Довжина (ширина) l, м




3.  Створіть математичну модель визначення вартості необхідних шпалер для обклеювання обраної кімнати. (Визначте площі всіх об’єктів та знайдіть загальну площу обклеювання шпалерами (площу робочої області)). Знайдіть в Інтернеті відповідний вид шпалер та їх ціну. Фото вибраних шпалер, дані про них і створену математичну модель у вигляді таблиці розмістіть на окремій сторінці текстового документа Лабораторна робота 1.docx.

Орієнтовний вигляд таблиці
Фото шпалер

Ціна одного рулону шпалер (грн..)

Метраж одного рулону шпалер (м2)

Площа робочої області кімнати (м2)

Кількість рулонів шпалер[1] (шт..)

Ціна усіх рулонів шпалер[2] (грн..)


Надішліть файл із моделлю на перевірку вчителю електронною поштою (informatuka_ozerna@ukr.net).
Завдання 2. Планета Земля

1.  Встанови за малюнком, які частини розрізняють у внутрішній будові планети Земля. Визнач порядок їх розташування.
2.  Створи новий документ у середовищі текстового процесора.
3.  Добери, яку діаграму можна використати для створення моделі земної поверхні. Заповни схему так, щоб вона відображала відомості, як на малюнку.
4.  Збережи файл із моделлю з назвою Земля_Прізвище:
5.  Надішли файл із моделлю на електронну скриньку вчителя.
Завдання 3. Сучасні українські письменники
1.  Відкрий редактор презентацій PowerPoint.
2.  Створи та подай інформаційну модель об’єкта «Сучасні українські письменники» (за відсутності Інтернету використайте інформацію з папки до уроку).

3.  Збережи файл інформаційної моделі з назвою Сучасні українські письменники_Прізвище.
4.  Надішли файл із моделлю на електронну скриньку вчителя.
5.  Закрий всі відкриті вікна.
6.  Повідом вчителя про завершення роботи.

Напишіть висновок до лабораторної роботи, згідно проробленої роботи.



[1] Для визначення кількості рулонів шпалер виведіть формулу для обрахунку (формулу і обрахунки запишіть під таблицею, а результат занесіть у таблицю).
[2] Для визначення загальної ціни до оплати виведіть формулу, за якою можна здійснити ці обрахунки (формулу і обрахунки запишіть під таблицею, а результат занесіть у таблицю).


Лабораторна робота № 2.

Тема: Створення та виконання алгоритмів.
Мета: навчитися створювати і виконувати алгоритми, будувати блок-схеми до них.

Немає коментарів:

Дописати коментар